Marketing en communicatie
Marketing is een heel breed begrip. Waar je vroeger als traditionele marketeer van alle markten thuis was, zijn er nu veel specialisten. Het ene marketing onderdeel is namelijk het andere niet. Ik ben een allrounder en breed inzetbaar. De kracht van veelzijdigheid.
Waar in de ene branche gevraagd wordt om een marketeer, wordt in de andere branche gevraagd om een communicatie coördinator of een marketing en communicatie manager.
Doordat ik snel verbanden leg, het overzicht houd, zie wat er in een organisatie gaande is, weet ik welke middelen er nodig zijn. Een marketing strategie, plan van aanpak, planning, kalender, acties en budget. Dat is waar mijn kwaliteiten liggen. En ook in het aanbrengen van structuur in de activiteiten, het bijhouden van website en social media kanalen en natuurlijk content creatie. Het bedenken van concepten die passen bij je doelgroep en organisatie en deze vertalen naar succesvolle campagnes.
Ik ben op de hoogte van de laatste marketingtrends- en tools en weet hoe ze ingezet moeten worden. Ook op het gebied van communicatie en natuurlijk events, heb ik een brede kennis. Ik geloof erin dat geïntegreerde campagnes, waarin inbound en outbound, online en offline marketing elkaar versterken. Dan kijk je naar het totale plaatje, naar de gehele organisatie en doelgroepen. Iedereen ontvangt en verwerkt informatie namelijk op een andere manier. Dus je zult het ook op verschillende manieren moeten aanbieden.
Inspelen op de behoefte van je doelgroep. Niet wat jij verkoopt. Daar zit voor mij de uitdaging, om dat stuk naar boven te krijgen.
Zet mij vooral ook in als je marketing advies of coaching nodig hebt, een frisse blik die meekijkt en met je spart. Ook ben ik beschikbaar voor interim marketing opdrachten, tijdelijke vervanging bij zwangerschapsverlof of tijdelijke uitbreiding op het team.
Neem gerust een kijkje op mijn LinkedIn profiel voor meer informatie over mijn kennis en ervaring of neem direct contact op.